
Technologia postępuje, co ma wpływ również na branżę reklamowo-marketingową. Nowe rozwiązania zaznaczają wyraźnie swoją obecność w drukarstwie, które jest blisko powiązane z budowaniem wizerunku marki. Jedną z takich innowacji są naklejki elektrostatyczne, które działają na zasadzie elektrostatycznego przyciągania, przez co nie wymagają zastosowania kleju.
Naklejki elektrostatyczne, czyli naklejki bez kleju
Jest to rodzaj naklejek wykonanych z folii polipropylenowej PP – białej lub przezroczystej. Folia jest naładowana elektrostatycznie, co pozwala na mocowanie naklejek do powierzchni bez użycia kleju. Naklejki posiadają ładunek dodatni, który wykazuje zdolność do przyciągania ładunków ujemnych znajdujących się na innych powierzchniach, jak okna, lustra, meble czy drzwi.
Naklejki elektrostatyczne idealnie przylegają do gładkich powierzchni. Są więc używane w celach marketingowych i reklamowych m.in. na witrynach sklepowych, szybach komunikacji miejskiej, na drzwiach, meblach i sprzętach. Doskonale dopasowują się do zaokrąglonych powierzchni, a więc można je stosować także na różnego rodzaju słupach. Nie najlepiej jednak znoszą wilgoć i niskie temperatury, dlatego nie zaleca się używania naklejek elektrostatycznych na zewnątrz. Ich główne przeznaczenie to reklama indoor. To rozwiązanie, które jest alternatywą dla standardowych naklejek, dedykowane do projektów, w których liczy się szybki i łatwy montaż, a także ochrona powierzchni przed zabrudzeniami i zniszczeniem.
Zalety naklejek elektrostatycznych
Naklejki elektrostatyczne są przede wszystkim bardzo praktyczne. Można je używać przy okazji wielu powierzchni (muszą być jednak gładkie) bez ryzyka ich uszkodzenia. W przeciwieństwie do zwykłych naklejek na klej nie niszczą powierzchni podczas próby ich odklejania, bardzo łatwo się je demontuje. Co więcej, naklejki elektrostatyczne są wielokrotnego użytku, można je przyklejać, odklejać i ponownie przyklejać w innym miejscu bez użycia jakichkolwiek narzędzi.
Przykleja się je dowolną stroną, można je zamontować np. grafiką do szyby. Bardzo dobrze trzymają się podłoża, ale można je swobodnie przesuwać, dzięki czemu zawsze znajdują się w idealnym miejscu.
Poza tym naklejki elektrostatyczne wykonane z folii polipropylenowej są eco friendly, co oznacza, że w całości poddawane są recyklingowi. Mogą więc stanowić jeden z elementów budowania pozytywnego wizerunku marki, która realizuje założenia zrównoważonego rozwoju. Obecnie jest to jedna z cenniejszych wartości, na którą zwracają uwagę potencjalni klienci i kontrahenci.
Zastosowanie naklejek elektrostatycznych w reklamie
Wykorzystuje się je często w miejscach, gdzie trudno jest zastosować inne formy reklamy, a także standardowe naklejki przyklejane na klej. Świetnie sprawdzają się jako reklama na witrynach sklepowych. Przekaz reklamowy w tym miejscu często się zmienia, pojawiają się nowe promocje i produkty. Naklejki elektrostatyczne można z łatwością, w kilka sekund usunąć, przykleić w inne miejsce i wykorzystać kolejne.
Wykorzystuje się je również przy okazji reklamy wydarzeń – koncertów, festiwali i innych imprez cyklicznych. Można je przykleić wszędzie bez obaw przed uszkodzeniem powierzchni, a potem szybko usunąć bez śladu. Z tego powodu również naklejki elektrostatyczne znalazły swoje zastosowanie przy okazji kampanii wyborczych.
Poza tym pełnią funkcję wizualnego oznaczenia drzwi czy sprzętów elektronicznych. Mogą mieć dowolną grafikę z uwzględnieniem nazwy produktu i jego opisu, a także logo firmy. Ich zalety docenia się też w branży farmaceutycznej i wykorzystuje w reklamie leków i suplementów, umieszczając na naklejce skrócone informacje o lekach.
Naklejki elektrostatyczne mają szansę zrewolucjonizować branżę reklamową. Są praktyczne, łatwe i szybkie w montażu oraz demontażu, odporne na uszkodzenia mechaniczne i wielokrotnego użytku. Są przy tym biodegradowalne, a więc idealnie wpisują się w wartości wyznawane przez współczesne społeczeństwo.